- 19 prodejen se značkovým oblečením a e-shop MODE.cz
- roční obrat v desítkách milionů
- spolupráce trvá od září 2016
Spolupráce se společností Neltex cz začala nevinně – řešením převážně technologických problémů původně outletového e-shopu Tobitex. Po půl roce byl ale na světě nový web a společně jsme prošli rebrandingem ve značku MODE.cz. Od té doby stále čelíme novým marketingovým výzvám v extrémně proměnlivém světě fashion.
Po prvních schůzkách s FEO jsme poznali, že tato agentura bude jiná. Měli jsme totiž srovnání s agenturou, která na nás neměla čas, všechno byl hrozný problém a nikdy jsme neměli jistotu, jaký člověk se nám tentokrát bude bude věnovat. FEO je ale přesný opak.
Facebookové i PPC kampaně, optimalizace pro srovnávače zboží nebo tvorba newsletterů – pro MODE pokrýváme celé spektrum online marketingových činností. Základem je pro nás pravidelné sledování dat a na jejich základě neustálé vylepšování.
Líbí se mi, jak má FEO nastavené facebookové kampaně – má to logiku i super ceny.
Čísla nám ukazují, že umíme dobře využít i speciální akce. Radost nám udělal např. rekord v listopadu 2018, kdy se nám podařilo dosáhnout meziročního nárůstu tržeb o 98 % v kampani Black Friday. O rok později jsme jej ve výši tržeb ještě překonali s kampaní v rámci Glami Days.
Nikdy jsme moc neřešili průběžné vymýšlení akcí. Teď za námi minimálně jednou měsíčně přijede Radek na konzultaci a probíráme reporty i jeho podněty na další období. Přínos spolupráce vidím právě v iniciativě. Dodává nám to motivaci a něco se pak děje.
Hlavní výzvou u MODE je závislost nákupního chování zákazníků na momentálním počasí i nových trendech. Fashion byznys je v tomto specifický. Situace se může rychle měnit a my musíme umět včas zareagovat. Novou kampaní, změnou cílení… čímkoliv, co podpoří nákupy navzdory novým okolnostem.
Někdy mi přijde, že se tým FEO stará jen o nás. V našem oboru nemůžeme plánovat dlouhodobě, ale oni se umí přizpůsobit. Jeden den si něco vymyslíme a FEO nám to dokáže včas zrealizovat. Domluvené věci neoddalují.
Přestože se MODE specializuje pouze na značky Tommy Hilfiger, Pepe Jeans Guess a Calvin Klein, ustáli jsme i vstup velkých multibrandových hráčů na český trh. Radikálním zlomem bylo také rozšíření outletového e-shopu o modely z nových kolekcí. To vyžadovalo komplexní proměnu marketingové strategie a stylu komunikace.
E-shop potřeboval po třech letech od spuštění posunout na novou úroveň, aby si stále udržel krok s rychle se rozvíjející konkurencí. Prvním krokem k vylepšování byl proto audit, který nám poskytl celistvý přehled o slabých místech na současné verzi e-shopu.
Díky auditu jsme mohli následné vylepšování naplánovat tak, aby zásahy na sebe smysluplně navazovaly, děly se efektivně a byly relevantní vzhledem k cílům. Důležitý pro návrh byl i získaný kontext o zákaznících značky.
Opravy a vylepšování jsme rozplánovali do 5 ucelených fází podle priorit a stupně vlivu na nákupní chování. Jasně nastavený postup nám umožnil začít web vylepšovat bezprostředně po dokončení auditu.
FEO nám doporučilo přes 30 rychlých úprav, díky kterým můžeme zlepšit úroveň webu hned. Ostatní změny máme rozplánované do několika fází. Líbí se mi, že se přitom počítá s testováním možných variant.
Redesign e-shopu se od původních technologických nedostatků posunul do úplně jiné roviny. Noví silní hráči na trhu, nárůst online nákupů, vývoj mobilních aplikací fashion značek... – to jsou důvody, proč nyní klademe ještě větší důraz na zpříjemnění uživatelského zážitku z výběru oblečení online.
Responzivní e-shop je dnes nutností a pro fashion byznys to platí dvojnásob, což nám potvrzují i data v GA. Při navrhování se proto řídíme zásadou "mobile first" a volíme přirozené interakce pro ovládání na dotykových zařízeních. To ale nestačí... Důležité je, aby byl zážitek z používání webu ve stejně dobré kvalitě jako na klasickém počítači.
Spolupráce s MODE trvá od roku 2016 a stále jsou před námi nové cíle. Současně s aktuálním redesignem webu plánujeme rozjet např. věrnostní program. Do budoucna bychom chtěli MODE více podpořit ve spolupráci s influencery nebo rozšířit stávající komunikační kanály o fashion blog.
Většina agentur je zahlcena klienty a postupně je komunikace horší a horší. FEO má stále stejný individuální přístup, ze kterého je znát opravdový zájem udělat pro klienta maximum. Děkujeme a věříme, že tomu tak bude i nadále.