Bidding Fox. Jak chytrý je lišák?
Automatické biddování je v současné době velmi oblíbeným tématem. My v agentuře jsme se rozhodli pro vyzkoušení Bidding Foxu od Mergada. A co vlastně tenhle nástoj umí? Dokáže řídit inzerci tak, aby byly vidět produkty, které mají potenciál se dobře prodávat a naopak utlumí inzerci u těch, které jsou v daném okamžiku neprodejné.
Dobře nastavený bidding šetří čas, snižuje náklady na inzerci a pomáhá dosahovat vyšších tržeb. Automatické biddování je nejlepší vyzkoušet na velmi konkurenčním oboru a každý, kdo má doma něco chlupatého ví, že trh s krmivy pro zvířata je doslova džungle obchodů a značek.
Do správy kampaní a spuštění Bidding Foxu jsme se po dohodě s klientem vrhli v druhé polovině února. A upřímně, začátek inzerce pro nás nebyl úplně slavný.
„Automatické biddování. To je super, všechno se nastaví samo a my budeme mít nohy na stole a pít kafe," smáli jsme se. Tak jednoduché to ale samozřejmě nebylo. Po zapnutí se prakticky nic nezměnilo. Kampaně nevykazovaly žádné zvýšení návštěvnosti, transakcí či tržeb. Zhruba po týdnu jsme začali být skeptičtí. „Sakra, ono to jako neudělá všechnu práci za nás?" Wow efekt z automatického biddování se prostě nedostavil.
Popravdě jsme úplně nečekali, že bude stačit Bidding fox jen nasadit a on už udělá vše sám, ale zkusili jsme to. Znáte to, kdyby náhodou... Po prvotním zklamání z výsledků jsme se tak dali opět do práce, vymysleli novou strategii a dali se do nastavování.
Naše nová strategie byla mnohem podrobnější a kladla větší důraz na konkrétní produkty, produktové řady a jednotlivé značky. Sortiment eshopu jsme rozsegmentovali do úzce zaměřených produktových skupin. A pak...
Heureka! (teď myslíme to zvolání, ne srovnávač)
Po našem zásahu a novém nastavení nastal v polovině března zlom a návštěvy i transakce se zvedly. Lišák začal úřadovat.
V březnu se nám podařilo zvýšit konverzní poměr z Heureky (teď už myslíme srovnávač) o necelých 29% oproti loňskému roku. Další měsíce byly taktéž úspěšné! Ve srovnání s předchozím rokem se nám v dubnu podařilo přivést 2x více návštěvníků a zdvojnásobil se i počet transakcí. Květen potom rekordní dubnový výsledek předčil a zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 190 %. Letní měsíce se potom nesou v podobném duchu.
Klient se dlouhodobě potýkal s poklesem návštěvnosti a tržeb. Použitím automatického nástroje vypadají čísla z Heureky mnohem pozitivněji. Byli jsme i zvědaví, jak si budou čísla stát v dlouhodobém sledování, zda jen nárazově nevyskočí a nebudou opět stagnovat. I zde jsme spokojeni. Skvělé výsledky nejsou nárazové, ale daří se nám je držet.
Segmentujte, filtrujte a ještě jednou segmentujte
Nutno ale dodat, že důležitým mezníkem pro nás bylo nalezení vhodné strategie. Pravidel máme v aplikaci Bidding Fox nastavených víc než dost. S klientem jsme důkladně probrali, které produkty jsou pro něj důležité a na které se máme v inzerci zaměřit. A následně jsme začali filtrovat a vytvářet skupiny produktů, které chceme biddovat do TOP pozice a u kterých je pro nás důležitá maximální hranice PNO. A pak už nastoupil ten slavný autobidding, který si se vším podle zadání poradil.
Biddingový automat se nám při správě velmi osvědčil a je pro nás nepostradatelným pomocníkem. Na nohy na stole to není, ale když se vše dobře nastaví a určíte si s klientem správnou strategii, opravdu vám (a klientovi) ušetří čas a práci a zároveň přinese viditelný efekt. Stačí se podívat, výsledky mluví za vše. Za pár měsíců se nám podařilo přivést spoustu nových návštěvníků a zdvojnásobit tržby.
Chcete také nastartovat vaše srovnávače? Stačí se nám ozvat.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...