Letošní E-shop summit zastínilo EXPO
Organizátor akce Jan Kalianko se rozhodl během jednoho roku poskočit s E-shop summitem o velký skok dále a povýšit jej na velkolepou akci s novými rozměry a konceptem, která v Česku nemá obdoby. A byl to skok doslova mílový. Po úspěších minulých ročníků se tomuto rozhodnutí nelze vůbec divit. Česká e-commerce tuto akci navíc potřebuje jako sůl.
Hodnocení ročníku 2017 bylo v celé šíři natolik pozitivní, že míra očekávání ročníku 2018 byla obrovská. Vždyť se plánovalo zvýšit kapacitu účastníků z 500 na 3 000+ a k tomu vedle summitu zařadit jako jeho součást i EXPO, kde by mohli vystavovat zástupci reklamních agentur, marketingových nástrojů, dopravních společností, či expertů na logistiku, dopravu, balení, vratky, účetnictví nebo expanzi do zahraničí.
Ohlédnutí za Českými Budějovicemi
Po oznámení přesunu E-shop summitu z “lokálních” Českých Budějovic do Prahy, se začaly objevovat obavy, zda to přinese plánovaný efekt. V případě Marketing festivalu (pořádaném Jindřichem Fáborským) se přesunutí z Ostravy do Prahy ukázalo jako skvělá volba. V případě E-shop summitu se nemohu ubránit těm krásným vzpomínkám na malebné město s nábřežím při soutoku Vltavy a Malše, skýtající krásná zákoutí a výhledy na historické budovy. Rovněž vzpomínám na ty skvělé visačky na krk, díky kterým se člověk cítil při procházkách městem výjimečný a důležitý:-)
Budějovicím rovněž nahrávalo počasí. I během nočních hodin teplota nespadla pod 15 stupňů a člověk si vychutnával na předzahrádkách skvělé vínko a pivo. V ceně vstupenky bylo zahrnuto občerstvení po celý den a navíc i oběd. Před konáním summitu jste mohli absolvovat jeden z několika praktických workshopů se specialisty na marketing. Dvoudenní program byl nabitý skvělými přednáškami a známými spíkry, jejichž jména přitáhla do sálu spoustu diváků. Na své si přišli markeťáci, e-shopaři a vlastně i vystavovatelé.
Pražská epopej
E-shop summit v Praze se potýkal s pocitem toho, že v Praze je už všechno a E-shop summit se jen zařadí do dlouhého seznamu akcí, které zde probíhají po celý rok. Jako místo konání byl vybrán nádherný secesní Průmyslový palác na holešovickém výstavišti. Ten nám poskytl velkolepý architektonický zážitek venku a zejména pak vevnitř budovy. Druhý zážitek byl teplotní. Jednalo se o vůbec první konferenci, kterou jste museli přečkat ve svetru, často i v bundě, protože nebylo v silách tuto budovu vytopit. Nejhorší situace byla v hlavním sále s vysokými vitrážovými okny.
Akustika sálu rovněž nebyla příliš dobrá a pokud se v sálu nacházelo malé množství lidí, byla slyšet velká ozvěna. Při plném sále to bylo již víceméně v pořádku. Velké množství účastníků se velmi poklidně rozložilo do obrovských prostor Průmyslového paláce až to někdy vypadalo, že účastníků je podobné množství jako minulý rok.
A pár čísel k odbavení:
— E-shop summit & Expo (@eshopsummitcz) 19. března 2018
- V pátek přišlo na akci 1878 návštěvníků
- 402 dalších nových v sobotu (+více jak 1 000 z pátku)
- V první hodině jsme v pátek odbavili 1 056 návštěvníků (díky automatizovanému systému prakticky bez front)
-Za prvních 15 minut prošlo do haly více jak 400
Jako pozitivní krok vnímám rozložení přednáškových bloků do čtyř sálů. Zvláště, když je organizátoři dokázali tematicky oddělit - zajímavé přednášky probíhaly zejména v sále Expandeco zaměřeném na zahraniční expanzi, i v sále E-shop-rychle, ten cílil na začínající a malé e-shopaře.
Výhled do dalších ročníků
E-shop summit je v českém prostředí určitě jedinečná událost. Ale! Jako každá akce stojí na jménech, která jsou tahákem a podtrhují význam celé akce. Letošní ročník o ně byl až na pár výjimek ochuzen. Známé jméno v e-commerce ještě neznamená dobrý spíkr a i v tomto ohledu zaostal ročník 2018 výrazně za předchozím. Světlou výjimkou ale byl například Jakub Čižmař. Z dalších bych pak jmenoval ještě Pavla Šímu, Adama Zbiejczuka nebo Filipa Podstavce.
@jakubcizmar právě zachránil pověst druhého ročníku @eshopsummitcz dobrá práce Kubo #ESSE18
— Martin Koťa (@martin_kota15) 17. března 2018
Mix přednášek byl letos jasně cílen čistě na e-shopaře, snad aby dostál svého jména E-shop summit. I proto zřejmě měli e-shopaři o 1 000,- nižší vstupné než zástupci marketingových agentur.
Proč lidi z #marketingu a #vývoje mají speciálně vyšší ceny za vstup na @eshopsummitcz než ostatní? To je nějaký trest za naší práci? ?#eshopsummitcz #Marketing #onlinemarketing pic.twitter.com/VYRBPa8OYp
— Martin Dlouhý ?゚ホᆵ (@lensbred) 23. listopadu 2017
Markeťáci si na své totiž vůbec nepřišli. Kdybych nepozval na akci své klienty e-shopaře, zřejmě bych se jako markeťák dle mixu přednášek E-shop summitu vůbec nezúčastnil. Chápu, že je těžké vyhovět všem a s organizací je nesmírná práce, ale bylo by fajn nastavit stejné podmínky i očekávání pro všechny. Obzvlášť, když se v malém českém prostředí mezi sebou všichni velmi dobře známe. Večerní “networking u vína” se pak stejně řešil v přilehlých hospodách nebo v průběhu celých dvou dnů na Expu.
EXPO kvalitou překonalo SUMMIT...
Ale přesto si akce zaslouží, abych skončil pozitivně. Co se letošnímu ročníku rozhodně povedlo bylo EXPO, které získalo v našich očích daleko lepší pověst než lednové Ecommerce expo. V tomto vidíme v budoucnu velký potenciál celé události. Byli jsme moc rádi, že jsme se mohli potkat s kamarády z jiných agentur, podebatovat s lidmi z marketingových nástrojů a dalšími. Z pohledu vystavovatelů se jednalo jednoznačně o skvělou akci a v tomto směru bude EXPO velkým tahákem i v příštích ročnících. Hlavním postřehem letošního ročníku E-shop summitu & Expo je to, že EXPO kvalitou překonalo SUMMIT.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...