6 důvodů, proč jsme si užili Probidding 2019
Minulý týden jsme byli omrknout první konferenci o biddingu v ČR. Probidding 2019 se konal v Black Box Cafe a sešla se tam hromada zajímavých lidí. Na programu bylo 6 přednášek, ze kterých jsme si odnesli několik zajímavých informací a stihli jsme i coffeebreak s koláčkem :)
1. Klíč k segmentaci produktů u větších e-shopů
Šárka Cihlová, Red Media, s.r.o.
Konferenci odstartovala první přednáška Šárky Cihlové. Ta nám prozradila, jak segmentuje produkty u větších e-shopů. Jak tedy dosáhnout skvělého výkonu (nejen) na srovnávačích? Pomocí Google Analytics vytáhnout kategorie s největším potenciálem a dále segmentovat dle produktových skupin. Každé z nich pak přiřadit PNO. Čím vyšší máte marži, tím vyšší PNO si můžete dovolit.
Jednotlivé produktové skupiny a cenové hladiny si můžete snadno vytvořit pomocí Mergada. Když budete tvořit v Mergadu výběry, nezapomeňte do názvu vepsat také % PNO. Nakonec výběry použijete v Bidding Foxu a pracujete na své strategii. Díky % PNO, které jste si zapsali do názvu výběru pak můžete sledovat, jak se hýbe PNO v systému v porovnání s vaším stanoveným a dále optimalizovat.
Nejlepší na tom všem je, že se tento princip segmentace dá prakticky využít i v jiných reklamních systémech.
2. Jak postupuji při auditu Heureky a Zboží
Lída Svitálková, Optimio, s.r.o.
Audit účtů Heureky i Zboží má Lída Svitáková zmáknutý dokonale. Připomněla nám nejčajstější chyby, které děláme a na co v průběhu inzerce zapomínáme. Co je tedy potřeba kontrolovat nejen při auditu, ale i v rozběhnuté inzerci?
Heureka
V přehledu způsobů dodání kontrolovat dopravu. Pokud zde uvidíte nevzhledné “ne”, je nutné dopravu doplnit přímo do feedu. Zasáhnout můžete také pomocí Mergada.
A co když klient nenabízí všechna výdejní místa? Nastavte si přímo v administraci Heureky přes správu e-shopu - nastavení - pobočky. Na tomto místě také kontrolujte údaje jako otevírací hodiny nebo jestli se nezměnilo vaše http na https.
Sledujte konkurenci pomocí sortiment reportu, který najdete v administraci Heureky. Zde můžete porovnávat ceny daných produktů, popularitu, pozice aj. Obecně se také dívejte na konkurenční výhody jako doprava, skladovost atd.
Bidding pomocí parametru: HEUREKA_CPC.
Zboží
Určení dopravy je potřeba vložit do administrace i feedu. V jiném případě se nám doprava nebude zobrazovat. Pokud se nám změní údaje jako např. otevírací doba, upravujeme skrze Firmy.cz.
Zastavila se Vám inzerce? Jako první v administraci zkontrolujte limit kampaně (denní rozpočet) nebo jestli nemáte zakliknutý bidding přes administraci.
Bidding pomocí parametrů: MAX_CPC - detail produktu, výpis kategorie (bez hledání) a MAX_CPC_SEARCH - při vyhledávání.
Další tipy
Pokud máte ve feedu doplněné parametry daného srovnávače, jste ve výhodě. Toto pravidlo obecně platí u všech srovnávačů. Domluvte se s klientem a nechte si posílat do feedu parametry alespoň k produktům, které vám dávají smysl.
Co se týče spárovanosti na Heurece, mějte systém. V první fázi je potřeba zařadit produkty z “ignorovaných kategorií” do vhodné kategorie Heureky dle specifikace XML feedu. Pokud máme splněny všechny podmínky, produkty vám spadnou do “spárovaných produktů”, což znamená, že se produkty zařadily. Pokud podmínky splněny nejsou, produkty spadnou do “nespárovaných produktů”. Nespárované produkty je potřeba opravit. Problém většinou spočívá v parametru productname.
3. Co mě na biddingu se*e a co baví
Vláďa Trevisan, Besteto
Ještě před tím než zvolíte strategii na srovnávačích, mělo by tomu předcházet pár kroků. Vláďa Trevisan nám prozradil, jak na to.
Analýza
- produkty, vlastní značky
- cena, marže
- dostupnost, předprodej
- dopravné, doprava zdarma
- Recenze “ověřeno zákazníky”
Diagnostika
- spárovanost
- pozice
- pozice v biddovaném boxu
Strategie
- stanovit si PNO dle maržovosti produktů, výrobce nebo kategorie
- dle dostupnosti skladem (ale i 14 dnů, např. u nábytku)
- dle cenových rozsahů
- TOP produkty
- Product Ads, fulltext, kategorie
- kombinace zdrojů: Zboží.cz fulltext + Product Ads = spousta recenzí pro “Ověřeno zákazníky”
Další tipy
- import nákladů do GA skrze Cost Import Script
- hledat konkurenční výhody
- příprava dat pomocí aplikace Pairing Bear, která pomůže spárovat produkty na Heurece
- zvolit si způsob biddování - přes administraci nebo feed
- dostat marži do feedu, stanovit PNO a následně optimalizovat
- rozdíl mezi parametry na Heurece: PRODUCTNAME slouží pro párování, PRODUCT se zobrazuje ve fulltextu
- pokud se nezobrazují produkty v Product Ads, zkontrolovat zda máme ve feedu uvedeného výrobce
4. Jak zapojit klienta do rozhodovacího procesu
Petra Mikulášková
Přednáška Petry Mikuláškové byla také velmi výživná. Sdělila nám tipy, které často používá při spolupráci se svými klienty.
V rámci spolupráce je důležité udělat víc než poslat fakturu a report. Přidanou hodnotu má také seznam provedených prací za dané období, zadávání úkolů a samozřejmě návrhy na zlepšení. Průběžná komunikace by měla být samozřejmostí. Dalším zajímavým poznatkem byla také typologie klientů, která nám může výrazně pomoct při jednání s klienty. Mimo jiné nám Petra sdělila 4 typy klientů s různými charakterovými vlastnostmi:
- analytik - zajímají ho čísla a fakta
- plánovač - plánuje, potřebuje znát přesné postupy
- organizátor - vizionář, zaměření na emoce
- stratég - zaměření spíše na emoce, rád mluví
Další tipy
- Ohraničení cenové nabídky. Odebírat newsletter klienta a reagovat na něj.
5. Jak na strategii, analytiku a optimalizaci na Glami
Jirka Drážný, PRIA SYSTEM, s.r.o.
Přednáška Jirky Drážného byla také velmi přínosná. Prozradil nám, jak efektivně pracovat s daty na Glami a následně optimalizovat.
Jakým způsobem Jirka třídí data na Glami?
Segmentace dle sezóny, brandového rozložení a štítků (číslo měsíce, marže, sleva, výprodej).
Na Glami nelze zastavit produkty z feedu. Jak tedy optimalizovat? Segmentace pomocí výběrů v Mergadu, následné vypínání a zapínání.
Jak vylepšit analytiku Glami pro optimalizaci?
Posílat si do UTM parametrů potřebné informace např. ID produktu, kategorii aj. V GA pak můžeme sledovat výkon skrze sekundární dimenzi.
Glami
Jedná se spíše o akviziční kanál a přináší nám převážně asistované konverze. Nefunguje tedy moc jako last click.
Kam padají konverze v datech Glami?
Kdy padá konverze do “dámských bot” a kdy do “dámských balerín”? Záleží na jaké úrovni byl produkt nakoupen.
Jak optimalizovat Glami, když nemám budget?
- rozložení media budgetu - strategie pro rok, využít sezónu, dát do free režimu, když sezónu nemám
- tvrdý produktový řez - neefektivní značky, kategorie, produkty mimo sezónu, ořezání produktů pod cenovou hladinou (většinou pod 300 Kč, což je základní hladina Glami)
- vypínání produktů dle dat GA (sekundární dimenze dle UTM)
- odepínání výběrů ID produktů (pozor na dostatečný náhled)
- Pokud se uživím celý měsíc v placeném režimu a něco mi zbude, vyberu top produkty a bidduji
Výpočet pro stanovení vhodné CPC
(cena produktu/PNO) x (100/konverzní poměr)
6. Ako sa lišiacky vysporiadať s nízkou časovou dotáciou na správu zbožákov
Jana Dzuričková, Unikum
V čele poslední přednášky stála Jana Dzuričková. Díky nastaveným procesům maximálně zefektivnila svou práci a zkrátila tak čas, který na klientovi tráví. Ukázala nám také svůj checklist práce, který ji se vším pomáhá. Mimo jiné nám prozradila úspěšnou strategii produktů pro bidding dle BCG matice, kterou používá v praxi.
Jak postupovat
- připravit si TO DO list
- přiřadit jednotlivým úlohám priority (high, medium, low)
- rozdělit úlohy mezi jednorázovou a měsíční správu
- najít dojné krávy, bídné psy, hvězdy a otazníky
- zapnout a nastavit Bidding Fox a Bidding Fox Elements
- připravit si podklady na průběžné sledování výkonu a reporting
- postupně zpracovávat ostatní úlohy z TO DO listu
Měsíční období | Úkoly k realizaci | Hlavní focus |
1. | vysoká priorita | dojné krávy, hvězdy |
2. | střední priorita | otazníky + párování |
3. | nízká priorita | bídní psi + nové testování |
Segmentace produktů pro bidding podle BCG matice
Název skupiny | Vlastnost | Aplikace | Bidding strategie |
Dojné krávy | vysoké CR, nízké PNO | značka, kategorie, produkt | high CPC |
Bídní psi | nízké CR, vysoké PNO | značka, kategorie, produkt | min. CPC/schovat |
Otazníky | novinky/asist. psi | značka, produkt | průměrné CPC |
Hvězdy | bestsellery | značka, produkt | high CPC |
Ukázka checklistu
Úkol | Priorita | Časová dotace | Stav |
propojení Mergada s MMC účtem | vysoká | jednorázová správa | hotovo |
technický a obsahový audit XML feedu | vysoká | jednorázová správa | hotovo |
kontrola nastavení administrace zbožáku | vysoká | jednorázová správa | hotovo |
kontrola měřících kódů zbožáků | vysoká | jednorázová správa | čeká |
kontrola měření zbožáků v GA | střední | jednorázová správa | čeká |
celková kontrola stavu spárovanosti produktů | střední | jednorázová správa | čeká |
vytvoření BCG segmentů | vysoká | jednorázová správa | čeká |
kontrola spárovanosti BCG segmentů | vysoká | jednorázová správa | čeká |
nastavení biddingu | vysoká | jednorázová správa | čeká |
příprava výkonnostního reportingu pro BCG segmenty | střední | měsíční správa | čeká |
příprava celkového reportingu | nízká | měsíční správa | čeká |
kontrola podílu produktů v PPC režimu | střední | měsíční správa | čeká |
párování nespárovaných produktů | střední | měsíční správa | čeká |
Opět musíme poděkovat pořadatelům za pozvání. Načerpali jsme spoustu biddingové inspirace a těšíme se na další konferenci!
Máte srovnávače na druhé koleji? Svěřte je nám.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...