Facebook v práci 8/8 - vtip nebo realita příštích let?
Facebook posledním rokem usilovně pracuje na webové aplikaci, která by měla umět podobné věci jako balíček Microsoft Office a zároveň by se měla trochu podobat LinkedInu. Jedná se o sociální síť zaměřenou na firmy a její pracovní název je „Facebook at Work“, přičemž by měla fungovat od ledna 2015. A jak vlastně bude vypadat?
Není to zdaleka poprvé, co o tomto projektu slyšíme. Již v polovině letošního roku portál TechCrunch informoval, že Facebook pracuje na projektu s názvem FB@Work. Tehdy se vědělo asi jen tolik, že by síť mohla být využívána místo emailu nebo chatu s kolegy. Teď už však víme mnohem více. Nápad vznikl z jednoho prostého důvodu - zaměstnanci Facebooku totiž síť už dlouho používají při své každodenní práci. A tak se rozhodli, že by tuto myšlenku mohli rozšířit do dalších firem. Samozřejmě bylo zapotřebí provést nějaké změny, aby byla dobře využitelná pro co nejširší spektrum společností.
Propojení všech užitečných online nástrojů
Síť pro firmy bude vypadat dost podobně jako běžný Facebook, přesto umožní uživatelům oddělit pracovní identitu a osobní profil. Nástroj by měl umožnit zaměstnancům pracovat jednodušeji na společných projektech a využívat real-time chatu v existující síti kontaktů na Facebooku. Snad by mohl pomoct i tomu, aby zaměstnanci v práci netrávili spoustu času na Facebooku, respektive nyní uvažujeme ten „starý“ Facebook z pohledu klasického uživatele. Těžko říct, jestli se to povede, myšlenka je to ale dobrá. Facebook at Work vám umožní chatovat s kolegy, spojovat se s různými profesionály a spolupracovat na společných dokumentech. Dále bude mít schopnost hledat a spojovat se s budoucími zaměstnanci, zaměstnavateli a zákazníky. Prozatímní vyjmenované funkce nejsou novinkou, proč s nimi tedy Facebook přichází také? V podstatě nepřináší nic nového, jen se snaží dát vše užitečné dohromady. Konkurence je obrovská, na podobné bázi funguje i LinkedIn, Google Docs, DropBox, Slack a další.
Fungovat by to tedy mělo velmi primitivně a spousta informací bude propojená přímo s hlavním facebookovým účtem, podobně jako to funguje u správy stránek. Facebook nový nástroj dlouhodobě testuje s různými společnostmi a vše vede ke zdárnému oficiálnímu spuštění. Služba by měla být, alespoň pro začátek, zcela zdarma, aby se snadněji vytvořila velká základna uživatelů.
Tak co myslíte, budete uvažovat o využití Facebook at Work ve Vaší firmě, či si přejete spíš Facebook z pracovního stolu zlikvidovat úplně?
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...