Facebook změnil pravidla a zrušil FAN GATE
Získat nové fanoušky pro svou stránku na Facebooku se dá mnoha způsoby – nejvíce košer je generovat zajímavý obsah a propojit jej se svými webovými stránkami, díky čemuž se fanoušek sám proklikne na váš Facebook. Častěji jsou však využívány nástroje typu tzv. fan gate anebo Facebook Ads. Těm prvním však už v minulých dnech odzvonilo…
Facebook v srpnu změnil své podmínky používání a využívání fan gate zakázal. Fan gate fungovaly na principu získávání fanoušků skrze soutěžní aplikace – jejich princip byl takový, že zobrazovaly rozdílné stránky fanouškům a nefanouškům vaší stránky. Například uživatel, který už dal „like“ vaší stránce, se přes aplikaci prokliknul přímo na soutěž, kvíz či horoskop; nefanoušek byl nejprve vyzván, aby vaší stránce „like“ dal – jinak jej žádná odměna nečeká.
Fan gate byly užitečným nástrojem pro získávání NErelevantních fanoušků, kteří „olajkovali“ vaši stránku jen proto, že se chtěli zúčastnit soutěže. Na profilu vám tak přibývali fanoušci po stovkách, avšak jejich skutečný zájem o vaši stránku byl minimální. Pokud vaším cílem však bylo jen nasbírat „likes“, tak jste po pár dnech zajásali. V současné době však již není možné vytvářet nové aplikace využívající fan gate; ty, co běží, budou stopnuté k 5. listopadu tohoto roku.
Pozitivní na tom všem je, že Facebook stále stojí za běžnými uživateli a hájí jejich zájmy více, než zájmy firem využívajících Facebook. V praxi by tato změna měla znamenat menší tlak na uživatele s cílem přimět jej „olajkovat“ další zbytečnou stránku. Proto vy, kdož jste běžným uživatelem Facebooku, zajásejte; a vy, kteří chcete hromadit stále více a více fanoušků prostřednictvím soutěžních aplikací? Vymyslete si kreativnější způsob, který vám vygeneruje jen ty fanoušky, které vaše stránka opravdu zajímá…
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...