Firemní blogování – jak na to?
Blogy jsou pro většinu firem nezbytným komunikačním kanálem, díky kterému udržují vztah se zákazníkem. Patří do kategorie Public relations. Jejich provozování má mnoho důvodů, jedním z nich může být například podpora SEO strategie. Dalším přínosem kvalitního blogu je šíření dobrého jména firmy a interakce se zákazníky.
Jak správně blogovat?
Na začátku každého období je zapotřebí stanovit si jasné cíle, kterých chcete blogováním dosáhnout. Cílem může být počet článků za měsíc/čtvrtletí/rok. Dalším cílem může být samotný námět článků. Čemu se v nich chcete věnovat? Jaký produkt chcete podpořit? Jaká klíčová slova použít? Blogování totiž přináší na firemní stránky nejen více obsahu, ale rovněž klíčových slov, které vám poté pomáhají v rámci optimalizace pro vyhledávače. Je tedy potřeba psát o tom, čím se firma zabývá. Stručně, jasně a srozumitelně. Nepíšete přeci jen pro sebe, ale pro lidi, kteří se v daném oboru nepohybují dnes a denně. Přílišná spletitost pojmů a cizích výrazů může čtenáře tak akorát odradit.
Kde čerpat inspiraci?
K hledání nových témat a inspirací může posloužit zpravodajství z daného oboru , váš sortiment (především nové produkty, ke kterým můžete například napsat recenzi, co produkt umí, na co ho nejlépe využít...) a samozřejmě ostatní blogy v daném oboru. Pamatujte však na to, že by měly být pouze inspirací, rozhodně neduplikujte již napsané články. Další možnou inspirací může být sepsání si klíčových slov, na které se chceme zaměřit a ke každému napsat krátký článek, popř. vysvětlení daného pojmu.
Bez komentářů a další zpětné vazby je blog poloviční
Rozhodně se nevyplácí zapomínat na komentáře. Vytvořte lidem podnět k tomu, aby na článek reagovali, sdíleli ho nebo mu dali like. Sem tam jim můžete položit kontrolní otázku, přičemž ze správných odpovědí vybrat výherce jednoho z produktů apod. To, že budou lidé aktivní je věc první, ale nezapomenout na jejich zpětnou vazbu reagovat je věc druhá. Proto se snažte odpovídat na všechny dotazy na vlastním blogu a sem tam zabruste na blogy jiných firem. Tam můžete přispět nějakým relevantním komentářem k tématu a připojit odkaz na svůj. Tím se zvýší jeho atraktivita a zvýší se návštěvnost. Komentujte vždy pod vlastním jménem, na úrovni a pravdivě.
Informujte své čtenáře o novinkách
Ne každý čtenář chodí na blog pravidelně. Proto je potřeba své stávající čtenáře upomínat, například prostřednictvím kvalitního newsletteru (e-mailem) nebo prostřednictvím sociálních sítí.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...