Heureka technicky podporuje DealPly!
Globální firma, která provozuje stejnojmenný doplněk do internetových prohlížečů Firefox, Chrome a Internet Explorer. Jedná se tedy o plugin prohlížeče, který lze snadno klasifikovat jako adware (advertising-supported software), což je označení pro produkty znepříjemňující práci nějakou reklamní aplikací. Může tedy zhoršit zásadně prohlížení webu, ale zároveň i pomoci a ušetřit spoustu času a peněz. Proč?
DealPly je zdarma a jedná se o přátelskou aplikaci, která Vám pomůže ušetřit peníze při on-line nakupování ve vašich oblíbených internetových obchodech. Dealply totiž při hledání konkrétního produktu vyskakuje jako tzv. pop-up okýnko, zobrazuje uživatelům nabídky zboží či slevové kupony a odkazuje přímo na stránky, kde produkt zakoupit – v tomto případě bude převážně spolupracovat s Heurekou, každopádně časem se může spolupráce v rámci republiky rozšířit. Jak už bylo řečeno, aplikace je bezpečná a je zcela zdarma. Nicméně, jak už to tak bývá, nemusí se zalíbit úplně každému. Spousta lidí může tuto „přátelskou aplikaci“ brát jako nepřátelskou, dokonce až obtěžující. Může se totiž stát, že začne produkovat obtěžující pop-up reklamy, i když nebudete zrovna nakupovat. V tomto případě Vám oficiální webové stránky programu poskytují pokyny k jeho odstranění. Avšak mnoho lidí má problémy s odstraněním DealPly ze svého počítače. My doporučujeme před použitím DealPly pečlivě přemýšlet a zhodnotit všechna pro a proti, abyste předešli možnému poškození počítače nebo vašich dat týkajících se ochrany osobních údajů.
JAK ZÍSKAT/ODSTRANIT DEALPLY?
DealPly lze nainstalovat ručně z různých webových stránek, které se podílejí na jeho distribuci. Může se však také zobrazovat na vašem počítači bez jakékoliv instalace. To znamená, že se dostal do Vašeho počítače jako volný doplněk nějakého freeware/shareware softwaru. Chcete-li, aby se zabránilo automatické infiltrace DealPly, měli byste být velmi opatrní při stahování programů, jako jsou PDF generátory, video konvertory a další. Stejně jako jde program nainstalovat, ho můžete i z počítače odstranit.
SPOLUPRÁCE S PORTÁLEM HEUREKA
Když se před Vánocemi objevil na blogu Heureky článek o spolupráci s DealPly, vyvolalo to okamžitě spekulace o návratu myšlenky kontroverzní Heureka lišty. Firma DealPly uvádí kontakt v Izraeli, jedná se však o globální podnik, působící ve více než 30 státech. DealPly se letos rozhodlo vstoupit do ČR a na Slovensko a z toho důvodu začalo hledat partnera, který by jí dodal katalog s nabídkami zboží. V zahraničí DealPly spolupracuje například s Ceneo.pl či Buscape.com.br, které patří do skupiny NASPERS, stejně jako česká a slovenská Heureka. Díky tomu došlo k navázání kontaktu a následně i spolupráce. A pokud ji projekt nenavázal s Heurekou, data by dodal někdo jiný. Ke vstupu na český a slovenský trh by tak došlo stejně. Z pohledu Heureky tak jde o obratný tah, kdy z potenciálního konkurenta udělá partnera.
Dopad DealPly v ČR na české e-shopy
Činnost DealPly je na samém počátku. Počet instalací u koncových uživatelů i počet prokliků na inzerující weby je minimální. V budoucnu Vám ale tento nástroj může navýšit traffic, přivést nové zákazníky i zvýšit počet objednávek. Prokliky na cílové weby e-shopů z DealPly se v Google Analytics zapíší do zdroje návštěvnosti Heureka.cz nebo Heureka.sk. Cena prokliku bude odpovídat minimální ceně prokliku pro konkrétní zboží na Heurece. Tedy minimální ceně prokliku pro kategorii, do které je položka zboží zařazena. Pokud inzerujete na Heurece, nelze zobrazování vašich nabídek v DealPly vypnout. Statistiky DealPly do své administrace zapracuje Heureka až pokud počet prokliků bude alespoň trošku větší, aby mělo smysl jej vyhodnocovat.
Stále na očích...
DealPly se zobrazuje na různých stránkách. Tedy nikoliv jen na stránkách e-shopů inzerujících na Heurece, ale kdykoliv si to tento software usmyslí. Z strany Heureky nemůže dojít k ovlivnění toho, na jakých webech se aplikace zobrazuje. Heureka nebude DealPly nijak propagovat ani podporovat. Spolupráce je čistě na technologické a obchodní úrovni.
Co si o DealPly myslí pan Mergado
„Klíčové bude, zda se DealPly podaří rozšířit mezi koncové uživatele. Pokud se mu do prohlížečů proniknout nepodaří v širší míře, bude návštěvnost z tohoto zdroje de facto bezvýznamná.“ Na inzerentech je nyní vyčkat, jak se bude DealPly u nás dál šířit mezi koncové uživatele. A podle toho mu pak budou věnovat pozornost v odpovídající míře.
Nicméně za společnost Foreveryone souhlasíme s panem Mergadem a nadále budeme monitorovat vývoj na českém trhu, abychom našim klientům poskytli ty nejlepší služby a čerstvé informace :)
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...