Jak dopadly nové Firmy.cz?
Jak jste si určitě všimli, náš největší vyhledávač Seznam, změnil 1.4. svůj katalog firem a institucí Firmy.cz. Doposud to byla nejkvalitnější databáze firem a Seznamu tak přinášela nemalé příjmy. Z našich zkušeností pro některé firmy byla přínosem a dokonce generovala i konverze. A jak to vypadá teď, po 2 měsících ostrého provozu?
Vše ukazuje naše infografika.
Data jsme čerpali z našich vlastních statistik. Jde o součet všech přístupů ze všech našich serverů na klientské weby, před a po změně. Sami si jistě uděláte obrázek kam to vede. Mírné zlepšení v květnu je zapříčiněno o 1 den delším měsícem. A v červnu nevypadají statistiky o mnoho lépe.
Že by Seznam opět šlápl vedle jako se svou službou Lide.cz?
Upřímně se nedivím, protože najít dnes něco na Firmách je hodně zdlouhavé a raději, když hledám firmu, hledám ve fulltextu. Ačkoliv se považuji za IT zdatného, vyhledávání na Firmách mi přijde zmatené a nejasné. Snaha Seznamu přinést do Firem platbu za klik - tedy výkon a aukční systém je chválihodné, jen pojetí je horší. Jenže co na to firmy, potažmo jejich agentury, které sledují efektivitu a hlídají cenu za konverzi?
Novými Firmami podle mě Seznam přišel o výhodu jediného přehledného katalogu, který jsme na trhu měli. Vím, že je tento typ služeb na ústupu, nicméně své uživatele si vždy našel. Zajímalo by mě, jestli je to snaha Seznamu přinést něco nového a Firmy se budou dále vyvíjet. Možná jen my jako uživatelé to nevidíme. Nebo převážilo finanční hledisko se snahou vytěžit z upadající služby co nejvíce.
Položme si ale otázku: Neměly by se služby stavět napřed pro uživatele a teprve poté pro peníze?
Myslím, že Seznam se sám již několikrát přesvědčil a byl výborným příkladem, jak dobře vytvořená služba, která pomáhá a slouží lidem přivede návštěvníky a peníze tím přijdou samy. Je jisté, že Firmy.cz již delší dobu potřebovali update, ale byl toto ten správný krok? Možná to ukáže čas, zatím to však vypadá, že pokud Seznam nezasáhne, bude toto poslední verze Firem tak jak ji známe.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...