Na co myslet při zadávání a tvorbě bannerů pro FB a IG reklamu
Nebude žádným překvapením, že jedním z rozhodujících faktorů při výkonu kampaní na sociálních sítích jsou vizuální prvky. Uživatelé těchto platforem scrollují velmi rychle, což znamená, že na jejich zaujetí a oslovení máte jen zlomek vteřiny. Myslete na to při tvorbě kreativy. Správně vytvořená kreativa, ať už jde o banner, video nebo gif, může mít zásadní vliv na výsledek kampaně. V tomto článku se podíváme na pár tipů, na co si dávat pozor při tvorbě bannerů pro kampaně na FB a IG.
Stanovte si cíl kampaně, co budete propagovat a ke komu budete mluvit
Na začátku si určete, co bude předmětem kampaně, jakého cíle chcete dosáhnout a na koho budete reklamu cílit.
Rozdílnou kreativu budete potřebovat, i pokud propagujete jeden a ten samý produkt. K remarketingovému publiku, po kterém chcete konverze asi chcete mluvit jinak než k novým uživatelům, kterým plánujete produkt teprve představit.
Cílovka i cíl kampaně by tedy měly mít vliv na to, jak vyladíte finální podobu kreativy.
Určete si předem, kde se bude reklama zobrazovat
Dopředu si ujasněte, na kterých platformách a umístěních se bude reklama zobrazovat. Od umístění se odvíjí rozměry bannerů a specifika konkrétních umístění. Například rozmístění grafických prvků a podobně.
U populárních umístění jako Reels a Stories je dobré dávat pozor na slepá místa nebo tzv. bezpečnou zónu. Je to prostor v horní a spodní části, kam se propisuje ikona profilové fotky, tlačítko s výzvou k akci nebo v případě Reelska popisek reklamy. Při tvorbě banneru pro tato umístění na slepá místa pamatujte a neumisťujte do nich žádné zásadní sdělení.
Používejte relevantní obrázky
Používejte do kreativ autentické obrázky produktů a ne pouze vyříznuté produkty s bílým pozadím. Reálné fotky “produktů v akci” nebo zobrazené osoby používající váš produkt/službu budou na lidi působit autentičtěji. Potenciální zákazník si tak lépe představí, že váš produkt používá.
Myslete na to, kde se reklama bude zobrazovat a jaký bude obsah kolem. Obyčejná fotka z prodejny/skladu může udělat více parády než vyšperkovaný banner od grafika. Právě proto, že lépe zapadne do feedu.
Dodržujte svůj brand manuál
Uživatele projevují větší zájem o značky, které jsou jim povědomé. Proto je důležité, aby na první pohled byl z banneru rozpoznatelný váš brand. Pokud máte brand manuál, pak tento tip pravděpodobně dodržujete. Pokud žádný brand manuál nemáte, zkuste si pro tvorbu bannerů vytvořit aspoň přehled základních vizuálních prvků, které vám pomůžou dlouhodobě používat ustálenou vizuální identitu.
Mezi základní vizuální prvky patří:
• logo
• palety barev
• typografie
• grafické prvky
CTA tlačítko na bannerech pro reklamu na sockách nejsou nutností
Cílem „call to action“ tlačítka je povzbudit a motivovat uživatele k prokliknutí banneru a přesměrování na požadovanou stránku, kde uživatel dokončí v nejlepším případě váš stanovený cíl. Obecná doporučení pro umístění CTA tlačítka je spodní část banneru na středu nebo v pravém rohu. Důrazná výzva k akci a kontrastní barvy.
Nicméně u bannerů pro reklamu na sociálních sítích není nutně potřeba CTA tlačítko přidávat. Jednak jde tlačítko přidat k samotné reklamě pod banner a u některých formátů (Reels, Stories) se tlačítko propisuje dynamicky, takže se tam zbytečně překrývají. V neposlední řadě Facebook při schvalování reklamy občas vyhodnotí CTA tlačítko na banneru jako “Klamavý obsah - neexistující funkci” a reklamu zamítne.
Respektujte pravidla platformy
Ujistěte se, že obsah na banneru splňuje zásady pro reklamu a nehrozí vám zamítnutí reklamy. Schvalovací proces skenuje kromě obsahu banneru - obrázek a text, i informace o cílení a cílovou stránku. Častým důvodem zamítnutí bannerové reklamy může být:
• už zmíněné CTA tlačítko - které může být vnímané jako nefunkční prvek
• clickbailové popisky - které lákají falešnými sliby
• fotky “před a po” - které mohou být považované za nepřiměřené nebo manipulativní
• Vkládání log známých značek – prestože eshop má povolení k prodeji dané značky, reklamu schvalují v prvním kole roboti, a proto může dojít k zamítnutí z důvodu porušení práv třetích stran
Závěrem
Držte se jednoduchosti. Nezapomínejte, že sdělení musí být rozpoznatelné během vteřiny. Co nejlépe funguje pro vaši cílovku, zjistíte průběžným testováním. Vždy zkoušejte několik různých variant reklam. Nezapomínejte také procházet náhledy reklam – uvidíte jak kreativy vypadají v různých umístěních, ale i jak působí na mobilu vs. desktopu.
Tvoříme reklamy, které zákazníky zaujmou.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...