Nekonference 2019. Chybami se markeťák učí
Ve středu jsme se s kolegy již tradičně zúčastnili Nekonference. Vždy se jedná o zajímavou akci a skvělou příležitost potkat se s kolegy z jiných agentur. Sdílet nejen novinky ale i faily, které se nám všem občas stanou. Kolem failů se točila celá konference a také přednáška Verči Brindzové "Chybami se člověk učí aneb co mi daly moje PPC faily". Na sebe i své kolegy práskla několik omylů, ale i jejich řešení a následné poučení ze situace. Naštěstí se totiž většina chyb dá ještě zachránit komunikací s podporou Googlu či Facebooku. Sice po strašném administrativním papírování, ale přece jen se daří často získat proinzerované peníze z velké části zpět.
Jako další bych chtěla zmínit přednášku Andy Pavelcové, která jakožto právnička řešila, jak je to s vlastnictvím podkladů pro marketing, ať už jde o fotky, hudbu nebo třeba sdílení na sociálních sítích. Dozvěděli jsme se, že ne vždy stačí koupit fotku ve fotobance a myslet si, že jsme tím právně z obliga. Stejně tak mě zaujaly příklady, kolik vysoudili různí umělci, když někdo v reklamě bez dovolení použil například jejich slova písně. Došlo i na praktické rady, jak velké obměny je možné dělat s logem od grafika, nebo jak si postavit smlouvy při spolupráci s influencery. Celkově moc zajímavé už jen proto, že se dotkla tématu, jež se na akcích podobného druhu moc často neřeší.
Závěr patřil panelové diskuzi s pohledem do blízké i vzdálené budoucnosti. Řešili jsme témata jako vývoj e-commerce, zda a kdy přijde automatizace, která úplně nahradí lidský faktor při správě kampaní, jak změní online trh v ČR příchod velkých market placů, co bude znamenat pro nakupování na internetu chytrá domácnost, kdy si sednete v kuchyni a řeknete nahlas "kup prací prášek" a všechno se stane "samo". V neposlední řadě přišla řeč i na slovenské Google nákupy, které se nám v rámci FEO už u některých klientů pomalu rozbíhají. Tak jsme si zase jednou potvrdili, že jdeme s dobou.
Odměnou za několika hodinové vstřebávání důležitých informací z oboru nám byla závěrečná after party na ověřeném místě Na Stojáka, kde se vztahy utužovaly a přišlo i na jiná témata než je jen práce. Z pohledu accountky, co působila roky v Praze, mě brněnská komunita lidí kolem online marketingu velmi mile překvapuje. Je tady spousta hodně chytrých lidí, kteří s nadšením aplikují novinky z oboru a tím posouvají klienty stále dál a dál. A dobrý je, že někteří z nich pracují právě pro FEO :-) Díky všem, kteří podobné akce v Brně pořádají!
Uděláme maximum, aby vaše jméno nikdy nezaznělo mezi marketingovými fuckupy.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...