PANDA 4.0 – nová šance pro malé firmy?
Společnost Google přišla během května s novým trumfem proti generování nekvalitních výsledků při vyhledávání. Jedná se o update algoritmu Panda na verzi 4.0, kterou před pár týdny na svém Twitteru oznámil Matt Cutts ze společnosti Google. Že by definitivně odzvonilo nerelevantním výsledkům vyhledávání?
Na začátek jen menší osvěžení paměti: Panda je speciální algoritmus vyvinut společností Google a spuštěn v roce 2011, který má za úkol odhalit webové stránky, které se ve výsledcích vyhledávání zobrazují na předních pozicích, ale mají nekvalitní obsah (nerelevantní klíčová slova, nadměrné zpětné odkazy a PR články, duplicitní obsah, vysoký poměr reklamy na stránce).
Podrobnější informace o tom, co se v rámci algoritmu Panda 4.0 změnilo oproti předchozím verzím, ještě nejsou přesně známy. Jakmile budou, dozvíte se je na našem blogu. Každopádně jeho vývoj znamená opět výraznou šanci pro malé a střední firmy, které mají velmi kvalitní webové prezentace, ale nemohou si dovolit množství PR článků a zpětných odkazů – tudíž jsou ve vyhledávači generovány mnohem níže, než nekvalitní, které investují do nadměrného užívání nesouvisejících klíčových slov. Algoritmus by měl odhalit výraznější procento nerelevantních webových stránek a nabídnout přední příčky ve vyhledávání těm kvalitním. Na skutečný dopad této v současnosti velmi diskutované aktualizace si však budeme muset zřejmě ještě pár měsíců počkat.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...