Placený vs. neplacený režim na Heurece
Pokud se jako Eshop rozhodnete působit na Heurece, máte na výběr ze dvou režimů. Zvolený režim zásadním způsobem vymezuje potenciál na Heurece. Promítá se do velikosti návštěvnosti i obratu, ale i do množství dostupných služeb a dat. Protože podrobné podmínky fungování obou režimů nejsou mezi eshopy příliš známé, podíváme se na ně podrobněji.
Základní rozdíly v režimech Free a PPC
- Free režim
Jak z názvu vyplývá, free režim je pro obchody zcela bezplatný. Na druhou stranu lze využívat potenciál Heureky velmi omezeně. Je pro vás nedostupná většina služeb a uvidíte pouze základní data. Pro potenciální zákazníky je těžší vás najít a získáte pouze zlomek návštěvnosti.
- PPC režim
U placeného režimu Heureky si srovnávač účtuje jednotlivé prokliky na eshop. Výměnou za to má obchod zatříděny nabídky v katalogu Heureky a dosahuje vyšší návštěvnosti než ve free. A to řádově. Uvádí se, že až 95 % návštěv je z PPC režimu. V placeném režimu je také dostupná řada služeb a datových reportů.
Jak poznat free a placený režim
V jakém režimu se eshop nachází lze rozpoznat v administraci Heureky v záložce Přehled. Pro obchod ve free režimu je charakteristický nulový počet spárovaných produktů.
Kde režim změnit?
V záložce PPC a správa kreditu v sekci Nastavení zobrazování. Přepínat mezi režimy lze libovolně.
Free a PPC režimy podrobně
- Free režim
Účast na Heurece je ve free režimu zdarma. Nabídky eshopu ovšem nejsou zatříděny v katalogu. Zobrazují se pouze ve výsledcích fulltextového vyhledávání. A to až za produktovými kartami vedoucími do katalogu a nabídkami eshopů v PPC režimu. Další návštěvnost obchod získává z kliknutí na svůj profil. V praxi se ale jedná o návštěvnost v řádech jednotek, maximálně desítek za měsíc.
Ze služeb může využít měření konverzí a ověřeno zákazníky. Zbytek služeb je nedostupný, protože jsou podmíněny zatříděním do katalogu, respektive napárováním na produktové karty. To stejné platí i pro datové reporty.
- PPC režim
Podmínkou placeného režimu je mít dobitý kredit a režim aktivovaný v adminu. Eshop má návštěvnost z fulltextového vyhledávání, katalogu Heureky nebo profilu obchodu. Velká většina návštěvnosti je obyčejně z katalogu, jinými slovy z napárovaných nabídek.
Výše prokliku z katalogu je odvislá od ceny produktu. Čím je zboží dražší, tím vyšší bude CPC. Podobný ceník naleznete zde. Cena prokliku z profilu obchodu a fulltextu je jednotná 3,12 Kč. V období od 1.11. do 31.1. každého roku ceník podléhá plošnému navýšení o 25 %.
V placeném režimu je dostupná řada služeb jako např. marketplace, bidding či recenze produktu. Využít můžete také datové reporty, například sortiment report. Ten obsahuje detailní informace pro každou napárovanou položku a můžete s ním získat celou řadu užitečných informací o postavení vašeho eshopu a vašich výrobků v kontextu konkurence. Druhým praktickým datovým reportem, který se vám v PPC režimu odemyká je report napárovanosti.
Kdy se vyplatí Free a kdy PPC režim?
Z předchozích odstavců jasně vyplývá, že ve velké většině případů je prospěšnější PPC režim. Nabízí více možností pro práci s daty a přivádí mnohem vyšší návštěvnost. Přesto existují situace, kdy se vyplatí zůstat ve Free režimu. Například pokud na Heurece neexistuje kategorie odpovídající vašemu portfoliu. Také nelze čekat horentní návštěvnost u produktů, pokud je jejich známost takřka nulová. Utrácet peníze za PPC režim nedává příliš smysl ani v případě, že své produkty nabízíte za výrazně horších podmínek než konkurence.
V těchto případech doporučujeme zapracovat nejdříve na portfoliu eshopu, cenotvorbě a dalších faktorech. A až po vyřešení těchto problémů přejít na Heurece na placený PPC režim.
Pomůžeme vám uspět na Heurece. A nejen tam.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...