Rozhýbejte svoji stránku - začněte soutěžit!
Pokud máte firemní Facebookovou stránku a hledáte způsob, jak se zviditelnit a současně zaujmout vaše stávající fanoušky, pak určitě doporučujeme začít soutěžit. My jsme soutěž zařizovali pro našeho klienta Kasvo.cz a ukážeme vám, co se nám povedlo a jak se nám to povedlo. Od A do Z. Teda spíše od Z do A, protože...
...začneme rovnou od toho nejdůležitějšího.
Co nám to přineslo?
Tedy nám, klientovi samozřejmě. Na web se díky soutěži podívalo 983 unikátních zákazníků a z toho více než 300 přímo z Facebooku. Podařilo se nám navýšit zobrazení Facebookové stránky o 63 % a projevený zájem o příspěvek o 38 %. Celkově nám pak na stránce přibylo přes 350 fanoušků. Na soutěžní příspěvky jsme získali více než 400 komentářů a 700 sdílení. Vzhledem k cíli soutěže – rozhýbat dění na facebooku, nabrat nové fanoušky a zařídit aktivitu těch stávajících jsme určitě spokojeni.
Ale nebylo to jen tak
Každá velká soutěž v sobě skrývá dost práce a tahle velká byla. Soutěž trvala celý měsíc a celkem se během dubna objevilo na Facebooku KASVO nábytek 21 příspěvků, které odkazovaly na soutěž. Z nich bylo 11 propagovaných. Do soutěže jsme kromě Facebooku zapojili i bannery v Adwords i Skliku a mikrostránku na webu Kasvo.cz.
Nechte fanoušky dělat, co je baví
Pokud chcete, aby se vám do soutěže zapojilo hodně lidí, musíte splnit dvě podmínky. V lidech probudit pocit, že pro výhru nemusí udělat nic složitého a zároveň zařídit, že soutěž bude zábava. Docílit toho lze více způsoby. Můžete lidem klást jednoduché otázky, které odpoví správně každý (Jaromír Jágr je známý hokejista nebo krasobruslař?), čímž sice splníte podmínku, že je to lehké, ale zábava tu trochu pokulhává.
Opačnou taktikou jsou otázky, které nikdo vědět nemůže. Co tím myslíme? Otázku, kde donutíte návštěvníky tipovat. Třeba kolik pingpongových míčků se vleze do nového modelu našeho auta? Může si správně tipnout každý? Ano. Je to zábavnější? Určitě. Ale pokud chcete lidi pro soutěž opravdu nadchnout, nechte je, ať popustí uzdu fantazii a nesvazujte je zbytečnými podmínkami.
Touto cestou jsme se vydali i my. K zapojení do soutěže tak stačil pouze originální komentář nebo fotka zakoupené sedačky z Kasva. Jak pečlivě se k tomu kdo postaví jsme nechali na soutěžících. A výsledek? Parádní. Fanoušci nám psali básničky, posílali fotky, malovali obrázky nebo psali komu by výhru darovali. A psalo jich hodně, zapojilo se více než 400 lidí.
Chcete spokojené zákazníky? Mluvte s nimi.
Okamžik pravdy, losování výherců. My jsme ve třech vlnách vybírali dohromady 25 výherců, ale o to vlastně tolik nejde. Zda výhru získala paní Alena nebo paní Jitka není pro nás podstatné. Důležitější je otázka, zda je výhra v soutěži opravdu maximum, co pro spokojenost zákazníka můžete udělat? Čas od času vyhraje v soutěži mnoho lidí, potěší je to, ale lovebrand to z vás samo o sobě neudělá. Co tedy zkusit něco navíc?
Je tu jedna věc, která zákazníka zahřeje ještě více než dárek – vlídné slovo. Pravidelně jsme komunikovali s fanoušky jak v průběhu soutěže, tak i po vyhlášení. Každému z výherců jsme poslali osobní zprávu o výhře a pohlednici s gratulací. Na oplátku nám někteří poslali fotky výher.
Nejen, že jsme získali přehled o tom, že se výhry dostaly ke svému majiteli, ale ukázali jsme zákazníkům, že nám na nich záleží a rádi s nimi prohodíme pár slov. I když se tato část hůře měří a přesné procento konverze si z toho nevyselektujeme ani kdybychom se na hlavu stavěli, věříme, že v dlouhodobém horizontu je osobní komunikace zlatý důl.
Samozřejmě to i něco stálo
25 výhercům jsme rozdali výhry v celkové hodnotě více než 15 000 Kč a za propagaci jsme utratili necelých 6 000 kč. Na naší straně stojí za pozornost snad jen náklady na zvýšenou spotřebu kávy a dalších životabudičů, ale ty se nám spočítat nepodařilo.
Co soutěž přinesla jsme už řekli na začátku, ale protože opakování je matka moudrosti a navíc to máme i v obrázcích (a chceme se s nimi pochlubit), můžete se v přehledné formě na vše podívat ještě jednou.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...