Změna dosahu firemních stránek na Facebooku
Svět se mění a prostředí Facebooku bohužel s ním. Poslední výraznou a vesměs negativně přijatou inovací se stalo snížení organického dosahu příspěvků u firemních stránek. Vyvstává tedy zajímavá otázka: proč fanoušci, kteří dali Like určité stránce a zajímá je její obsah, nevidí všechny její příspěvky?
Protože Facebook chce, aby firmy investovaly do placené reklamy a zviditelnění svých přispvěků si v podstatě zakoupili. Nelíbí se vám to? Nebudete platit za nadstandardní služby? Podle Facebooku je to jen a jen vaše smůla, přirozený dosah se vám tak totiž sníží zhruba o padesát procent. A kromě dosahu se rapidně sníží i počet aktivních fanoušků na stránce. Cíl Facebooku dostat z majitelů stránek nějakou tu kačku je jeden pohled na celý problém, tím druhým je jeho snaha o regulaci příspěvků – ty totiž v posledních letech několikanásobně narostly a uživatelé se tak stali každodenně doslova zahaleni desítkami různých, často nerelevantních příspěvků. Standardní součástí budování firemních facebookových stránek se tak pomalu stává i připlácení za cílenou reklamu. Ta ovšem pořád není zárukou stoprocentního úspěchu, nikdy nezapomínejte na kvalitní obsah. Ten totiž generuje oddané fanoušky a ti následně kýžený zisk pro vás.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...