Google Chrome pozastavuje flashové reklamy
Google oznámil, že od 1. září začne blokovat ve svém prohlížeči Chrome animace naprogramované ve formátu Flash včetně flashových reklam, které patří mezi nejrozšířenější formáty internetové reklamy.
Technologie Flash se v poslední době potýká s kritikou a nedůvěrou hlavně kvůli nedostatečné bezpečnosti a snadnému proniknutí do uživatelova počítače. První, kdo si riziko bezpečnosti uvědomil byla společnost Apple, která tento formát nikdy příliš nepodporovala a snažila se mu co nejvíce vyhýbat. V červenci tohoto roku ze stejného důvodu začala Mozilla blokovat Flash ve svém prohlížeči Firefox do té doby, dokud Adobe nevyřeší nedávno objevené nedostatky a nevydá aktualizaci, která všechno opraví. Představitelé Facebooku rovnou vyzvali Adobe, aby s Flashem natrvalo skončil.
Dalším problémem technologie Flash je její vliv na zátěž mobilních zařízení. Podle Google velké množství flashových prvků na webu způsobuje vyšší vytížení, a tím může negativně ovlivnit rychlost prohlížeče a snížit životnost baterie u přenosných zařízení.
Google prvky Flash nezakazuje úplně. Chrome zobrazí jen ověřené prvky stránky, jako jsou přehrávače videa. Flashové reklamy však půjdou zobrazit jen na vyžádání. Google si od pozastavení flashových prvků slibuje, že uživatelé Chromu budou mít k dispozici vyšší výkon a na jedno nabití baterie si stihnou prohlédnout více obsahu.
Tato zpráva je důležitá hlavně pro inzerenty, kteří ještě stále používají reklamy ve formátu Flash. Google uklidňuje, že reklamy vytvořené prostřednictvím AdWords budou do 1. září převedeny do formátu HTML5 a budou se tak dál zobrazovat v reklamní síti Google.
Bohužel ne všechny reklamy Flash lze převést do formátu HTML5 a bude třeba je převést ručně nebo dokonce i vytvořit nové reklamy – jedná se o reklamy vytvořené přímo uživatelem a nahrané do účtu ručně.
Více se o převodu reklam z Flash na HTML5 dozvíte z návodu na stránkách podpory Google.
Zdroj: Google
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...