Seznam zavádí pro e-shopy Produktové inzeráty
Největší český vyhledávač Seznam.cz se rozhodl rozšířit možnosti inzerce pro e-shopy tím, že integroval jejich nabídky na stránku s výsledky vyhledávání. Chce tak zkrátit cestu svých uživatelů k cíli jejich hledání a usnadnit jim pohyb po internetu. Seznam.cz tento nový typ inzerce oficiálně nazval „Produktové inzeráty“. Tyto inzeráty budou uživatele přivádět z hledání rovnou na stránky e-shopů.
Vedle služeb Sklik a Zboží tak Produktové inzeráty nabídnou e-shopům další možnost jak propagovat své zboží v největším českém vyhledávači. Nabídky produktových inzerátů budou umístěny vpravo nahoře vedle TOP pozic Skliku, a to včetně obrázku výrobku, ceny a krátkého popisku. Zatím se testuje varianta 3 a 6 nabídek na jedné stránce. Pozice budou řazeny podle podobných aukčních podmínek jako v Skliku. Rozdíl je například v tom, že oproti běžným kampaním v Skliku Produktové inzeráty nevyužívají cílení na klíčová slova. Relevance se totiž určuje automaticky na základě dotazů uživatelů.
Pro zadávání Produktových inzerátů budou inzerenti využívat svůj účet v Skliku, který si v nastavení propojí s účtem na Zboží.cz. Inzerujícím internetovým obchodům se tedy spolu s aktualizací jejich XML feedů na Zboží.cz současně budou aktualizovat i Produktové inzeráty.
Seznam.cz připouští, že nová služba bude mít vliv na výkon kampaní Zboží.cz. Protože část návštěvnosti pomocí produktových reklam půjde přímo na web inzerenta, dá se očekávat, že návštěvnost webů inzerentů ze zdroje Zboží.cz může klesnout na úkor nárůstu návštěvnosti z Skliku.
Zatím vše běží v testovacím režimu pro uzavřené množství internetových obchodů. Beta verze byla spuštěna 15.9.2015, kdy Seznam.cz domluvil spolupráci se 38 vybranými e-shopy. Do testování se zapojily třeba obchody Alza.cz, Mall.cz nebo Parfums.cz.
Podle slov Milana Šmída, manažera Zboží.cz, však „podoba Produktových inzerátů není zatím finální. Nyní běží testovací režim, kdy na základě zpětné vazby od uživatelů a podle zájmu inzerentů Skliku budeme novinku postupně testovat a upravovat. Předpokládáme, že budeme ověřovat počet nabídek v rámci Produktových inzerátů, jejich vzhled i umístění ve výsledcích Seznam.cz Vyhledávání.“
Ostré spuštění Produktových inzerátů a tedy i zpřístupnění v rozhraní Skliku pro všechny uživatele je stanoveno na 15. října 2015.
Produktové inzeráty jsou jen jedna z mnoha novinek, které Seznam.cz naplánoval na podzim tohoto roku. Těmi dalšími jsou off-line mapy celého světa v mobilu, ostré nasazení nové domovské stránky, velká aktualizace Seznam.cz Prohlížeče, vylepšené rozpoznávání obrázků a videí a další.
„Rok 2015 je pro nás sezonou intenzivní evoluce. Od poslední tiskové konference na jaře tohoto roku jsme investovali více než 200 tisíc hodin práce našich vývojářů a programátorů do úpravy současných služeb a vývoje několika zbrusu nových.“ říká k tomu Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.
Zdroj: Seznam.cz
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...