Změny na Heurece od 1.září
Od 1.září nezačíná jen nový školní rok, ale také Heureka upravuje své stávající obchodní podmínky. Zde vám přinášíme nejdůležitější změny. Týkají se fungování e-shopů / obchodníků registrovaných na Heurece i služby Heureka košík.
Obchodní podmínky pro Heureka košík
Změn v obchodních podmínkách pro nákupní košík Heureka.cz není mnoho a jde pouze o drobná doplnění.
V obchodních a reklamačních podmínkách, byla nově přidána povinnost obchodníka uvádět odkaz na vlastní obchodní a reklamační podmínky v rámci potvrzení Objednávky zaslané uživateli.
Bod zabývajícím se ochranou osobních údajů byl přidán důležitý odstavec, který zakazuje obchodníkovi nakládat s osobními údaji, které mu jsou předány v rámci objednávky za účelem uzavření kupní smlouvy, k jinému účelu, než je vyřízení objednávky a poskytnutí plnění z kupní smlouvy uživateli. Citujeme: „Zejména není obchodník oprávněn uživateli, jehož e-mailovou adresu získal v souvislosti s objednávkou, zasílat vlastní obchodní sdělení, protože při odeslání objednávky (red. pozn. přímo z Heureka košíku) nejsou splněny podmínky pro zasílání obchodních sdělení bez předchozího souhlasu uživatele.“
Žádné další významné změny v pravidlech a podmínkách pro Heureka košík nás nečekají.
Všeobecné obchodní podmínky užívání portálu Heureka.cz pro obchodníky
Zde jsou již trošku citelnější zásahy oproti stávající praxi. A sice při registraci obchodníka byl ve všeobecných podmínkách užívání portálu Heureka.cz pro obchodníky doplněn případ, kdy je nabídka obchodníka rozdělena mezi hlavní e-shop a další specializované e-shopy. V takovém případě mohou být zaregistrovány pouze ty e-shopy, jejichž nabídky zboží nejsou duplicitní.
Velmi důležitou změnou je bod týkající se cen za dopravu. Už v současných obchodních podmínkách je pro obchodníka dána povinnost udržovat ceny poštovného, dopravného a balného neustále aktuální. Nově od 1. září bude moct Heureka v případě uvedení neaktuální nebo žádné ceny za dopravu e-shop dočasně zablokovat do doby, než bude zjednána náprava.
Obchodní podmínky programu „Ověřeno zákazníky“
Heureka nyní v rámci programu Ověřeno zákazníky generuje dotazníky zákazníkům, kteří nakoupili u toho, kterého obchodníka, a to deset dnů od předpokládaného doručení zásilky (vztahováno k údajům ze zbožového feedu). Nově byla přidána možnost opětovně zaslat dotazník ve lhůtě 45 dnů od prvního zaslání. Tento mail bude odeslán v případě, že zákazník nevyplnil dotazník, ani neodmítl další zasílání dotazníků na svou e-mailovou adresu.
Znamená to tedy, že zákazníkovi Heureka zašle 10 dní od vytvoření objednávky dotazník spokojenosti. Pokud dotazník nevyplní, zašle mu po 45 dnech upozornění, že dotazník stále nevyplnil. Pokud Heurece eshop zasílá i itemId zakoupených produktů, tak zákazníkovi na hlavní stránce dotazníku bude mít uvedeno, co si koupil, aby věděl, o jaký nákup se jedná.
Jak je vidět z našeho přehledu změn obchodních podmínek na Heurece, změn není mnoho, ale je potřeba jim věnovat velkou pozornost.
Zdroj: Heureka
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...