Instagram i Twitter mění způsob řazení příspěvků
Tento týden zástupci sociální sítě Instagram oznámili, že začali testovat nový způsob řazení příspěvků. V poslední době je to již druhá sociální síť, která se k takovému kroku rozhodla. Již v únoru stejný úmysl oznámil Twitter.
Instagram dosud řadil příspěvky chronologicky od nejnovějších. Nyní přechází na systém řazení podle vlastního algoritmu, které je znám z Facebooku. Změna není nijak překvapivá. Facebook si již delší dobu přizpůsobuje Instagram k obrazu svému. A zdá se, že algoritmus bude v podstatě stejný, jaký známe z Facebooku. Pořadí fotografií a videí ve feedu uživatelů bude založeno na pravděpodobnosti, že se daný obsah bude uživateli líbit, na vztahu se sdílející osobou a na aktuálnosti příspěvku.
Vylepšování řazení bude postupné. Ze začátku budou ve feedu stále všechny příspěvky uživatelů a značek, které uživatel sleduje. Prozatím se bude optimalizovat jen jejich pořadí. V testovací fázi se bude vylepšení objevovat pouze nízkému procentu uživatelů.
Podle vyjádření na blogu Instagramu je důvodem k této změně ukázat lidem ty příspěvky, o které skutečně stojí. Jak Instagram roste, roste i počet sdílených fotografií a videí. To způsobuje, že uživatelům často unikají příspěvky, které by je mohly zajímat. Podle Instagramu lidé nevidí až 70 % obsahu svého feedu.
Ten hlavní důvod bude ale trochu jinde. Jak říká stará pravda „Peníze jsou vždy až na prvním místě“. A tak hlavním cílem změny je zvýšit průměrný čas strávený na sociální síti a nabídnout uživatelům více reklamních příspěvků.
Jak upozorňuje Daniel Dočekal na stránkách Lupa.cz, samotný Facebook dotáhl filtrování příspěvků takřka k dokonalosti: bez připlacení za zviditelnění se příspěvek stránky dostane běžně pouze k několika procentům fanoušků. V prohlášení Instagramu se sice neuvádí, zda-li zavede připlácení za vyšší dosah příspěvku, ale dá se usuzovat, že tento krok také brzy přijde.
Podobné důvody jako Instagram vedly ke změně řazení příspěvků i Twitter. Změna byla oznámena již v únoru, kdy se začala testovat. Nyní se zdá, že je testování u konce a změna se projeví všem. Chronologické řazení bude vyměněno za chytřejší systém, který bude příspěvky řadit podle relevance.
Konkrétně to funguje tak, že po příchodu na Twitter se ukáže nejdříve sekce nabízející nové tweety, které algoritmus vyhodnotil jako zajímavé. Teprve za ní bude časová osa pokračovat v chronologickém pořádku. Když časovou osu uživatel zaktualizuje, vrátí se zpět k řazení čistě podle času. Uživatel Twitteru zatím má možnost nový algoritmus vypnout, ale v nastavení mají všichni uživatelé novinku aktivovanou.
Zdroje: Instagram Blog, MediaGuru, Marketing Journal, Lupa.cz
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...