Sklik Expert Forum 2019
Ani letos jsme nemohli chybět na konferenci pro PPC specialisty se zaměřením na výkonnostní marketing a novinky v Skliku. Akce se konala ve čtvrtek 12.9. 2019 v pražském DOX+ a na pódiu se vystřídala řada profíků v oboru.
Na programu byla letos žhavá témata od vývoje vyhledávání na Seznamu, přes usnadnění práce s velkými účty a práci s brandovými kampaněmi, až po novinky, které Seznam na rok 2020 chystá. My se ale blíže podíváme na novinky v cílení na Seznamu.
Martin Jandora nás v přednášce "Proč necílit jako expert" seznámil s novými typy cílení: brandlovers, B2B, televizeSeznam.cz a rádio.
Brandlovers
Reklamní systém Sklik nám nyní nově nabízí cílení na tzv. “brandlovers”. A co to pro nás znamená? Díky tomu, že typický brandlovers chodí na web s určitým nákupním úmyslem a preferuje značku před produktem, vytvoří specifickou URL adresu. Seznam si jednoduše takového člověka vydetekuje a schová si ho do Skliku či RTB.
Příklad:
uživatel na Zboží.cz zacílí na výraz se značkou: “boty Adidas”,
uživatel na Zboží.cz zacílí na obecný výraz: “sportovní boty” a vyfiltruje si značku Adidas.
Podle výše uvedených signálů Seznam ví, že se jedná o Adidas lover. Tímto způsobem se nám snaží předat informaci o tom, že uživatel má v oblibě právě tuto značku.
Aktuálně Sklik nabízí v brandloveru 30 cílení. Snaží se zachytit všechny brandy české i globální. Vzhledem k tomu, že větší množství dat mají spíše české značky, dokáží s nimi zatím lépe pracovat.
B2B
B2B nám nyní nabízí nové pojetí cílení. Seznam začal B2B kategorizovat, což nám přináší vyšší granularitu (méně dat, ale přesná, která potřebujeme). Zdrojová data pro B2B jsou Firmy.cz.
Kopírují základní kategorie Firmy.cz, kterých je 12 a nyní jsou už i v Skliku.
Televizeseznam.cz
Převod všech pořadů ze stream.cz pod televiziseznam.cz. Přechod přinesl také nový obsah, který zahrnuje např. seznam zprávy, nové pořady i nové tváře. Díky tomu získává Sklik sekundární informace, se kterými následně pracuje. Cílení na kagegorie pořadů ze streamu.cz - 35kategorií - byznys, česko, reality shows, interwievs, bulvár .. aj. Díky tomu mají velké množství coockies, kterým můžeme následně posílat reklamní sdělení.
Co se chystá do budoucna?
Rádio Expresfm + Classic praha - ještě to není v Skliku, ale pracují na tom.
Protřepat, namíchat
Souhrn cílení, které nám nyní Sklik nabízí:
- sociodemografie
- zájmy
- zájmy o koupi
- brandlovers
- B2B
- televizeSeznam.cz
- rádio
Naše znalosti a zkušenosti a váš projekt. Ideální kombinace.
Vybrané příspěvky
Sdílíme své
know-how
Inspirujte se články našich specialistů nejen z oblastí UX, SEO a marketingu...