reference bambule
Děláme život zábavnější - Bambule Království hraček
- Nejširší sortiment hraček na trhu
- Přes 30 kamenných prodejen po celé ČR
- Roční obrat ve sta milionech korun ročně
- Spolupráce trvá od března 2022
Chci si hrát!
KLIENT A SPOLUPRÁCE
V roce 2022 jsme navázali spolupráci s jedním z největších hráčů na českém trhu s hračkami - Království hraček Bambule. Plácnout si s velkým hráčem je příjemné, ale zároveň je to vždy velkou výzvou.
Přáním klienta bylo optimalizovat cílové náklady do reklamy a zvýšit celkový obrat v rámci online marketingu. Z úvodní schůzky bylo patrné, že velkou roli bude hrát i nastavení procesů a spolupráce jako takové.
V Teamworku je vše na jednom místě
My máme dlouhodobě dobrou zkušenost s Teamwork CRM, který poskytuje komplexní platformu pro vedení projektů. Můžeme v něm komunikovat v reálném čase, zadávat a řešit úkoly, hlídat odpracovaný čas na úrovni celku, jednotlivých úkolů i specialistů nebo i řešit fakturaci. Veškerá komunikace nyní probíhá právě v tomto nástroji a obě strany tak mají přehled, co se v rámci projektu děje.
ZAČÁTEK SPOLUPRÁCE
Kampaně stavíme na základě informací a dat
Kdykoli máme za úkol přenastavit placené kanály, dostane klient za úkol nás nejdříve zahrnout informacemi. Klíčovými informacemi jsou zejména sezónnost, největší konkurenti, nejkonverznější produkty, kategorie a maržovost rozpadlá na značky.
Protože jednou z hlavních metrik úspěchu tohoto projektu jsou cílové náklady (neboli PNO), tak jsme postavili novou strukturu vyhledávacích a produktových kampaní právě kolem marží. Využíváme i sezónní kampaně a seznam prioritních produktů a kategorií s dobrým výkonem.
Sortiment jsme proto roztřídili dle sezónnosti a maržovosti produktů. K tomu nám výrazně pomohly vlastní štítky v Mergadu. Sortiment máme nyní rozdělený podle atributů jako je PNO, nejprodávanější produkty či například vánoční sortiment.
Další užitečnou pomoc jsme využili v nástroji Dotidot (dříve PPC Bee). Vyhledávací kampaně nebylo kvůli šířce sortimentu možné tvořit ručně. Proto jsme využili automatizaci, která nám ušetřila mnoho času a díky užitečným parametrům zefektivnila výkon vyhledávacích inzerátů.
Už tehdy jsme věděli, že nám klasické feedy nebudou stačit. Proto jsme společnými silami s IT vytvořili kategorický feed. Ten je zaměřený na všechny kategorie a podkategorie e-shopu. Přidané parametry, například nejlevnější produkt v kategorii, klubová cena nebo největší procentuální sleva dokázaly zatraktivnit vyhledávací kampaně.
Marketingová agentura FEO je užitečným partnerem v rozvoji naší firmy. Oceňujeme jejich flexibilitu, schopnost přinášet originální nápady a přizpůsobování se našim potřebám. Spolupráce na různých projektech probíhá hladce a s profesionálním přístupem.
Adam Krajčovič
E-commerce manager
PRŮBĚH SPOLUPRÁCE
Reporting
Máme nastavené kampaně, ale tím práce rozhodně nekončí. Musíme je také efektivně řídit a vyhodnocovat. K tomu jsme využili reportovací nástroj Looker Studio (dříve Data studio).
Jeden z důvodu, proč jsme si vybrali Looker Studio, byla potřeba mít vždy aktualizovaná data. Jednou z jeho nejužitečnějších funkcí je automatický import nákladů, který pomocí jednoduchého výpočtu zobrazuje aktuální PNO v čase. To využíváme hlavně v hektické vánoční sezóně, kdy potřebujeme sledovat PNO na denní bázi.
Data jsme pomocí interaktivních reportů a dashboardů vizualizovali do podoby grafů. Díky tomu má klient nepřetržitě k dispozici důležité grafy k průběžnému vyhodnocování.
A to není vše! SEO jako další stavební kámen
Dalším důležitým bodem pro splnění cílů klienta bylo zvýšení efektivity v rámci neplacených záznamů v SERP. Zvýšení pozic a návštěvnosti e-shopu. Bambule disponuje širokým sortimentem a bylo potřeba vyvinout velký tlak na správnou strategii a uchopení optimalizace pro vyhledávače.
V první řadě bylo potřeba mít pod kontrolou veškerá klíčová slova, která mají adekvátní počet hledání, jak se tato klíčová slova pozicují a zda existují k daným klíčovým slovům vhodné vstupní stránky. Na to nám posloužila analýza klíčových slov. Nová klíčová slova umisťujeme do stávajících či nových vstupních stránek. Práce s analýzou klíčových slov probíhá takřka neustále, ve světě hraček se totiž neustále objevují nové kolekce a hračky a tak i klíčová slova musíme doplňovat o novinky na trhu.
Aby optimalizace nebyla ničím bržděná, museli jsme si být jistí i z pohledu technického SEO, kde by různé chyby mohly negativně ovlivnit pozice ve vyhledávačích.
Agentura FEO nám pomáhá lépe porozumět našemu obchodnímu prostředí a výzvám, což se pozitivně projevuje na našich marketingových strategiích. Díky jejich práci zaznamenáváme zlepšení v oblasti povědomí o značce a zapojení zákazníků.
S FEO cítíme, že máme podporu spolehlivého partnera. Doporučujeme!
Adam Krajčovič
E-commerce manager
SHRNUTÍ PO PRVNÍM ROCE SPOLUPRÁCE
Zvýšení obratu o 50 % už v prvním roce spolupráce
Hned na začátku spolupráce jsme věděli, že bude kladen velký důraz na dodržování cílových nákladů do reklamy (PNO) a na zvýšení meziročního obratu. A to se nám taky povedlo.
Meziročně jsme dokázali zvýšit obrat z placených kanálů o více než 50 % a vzhledem k předem domluvenému PNO jsme také snížili celkové náklady do reklamy o téměř 12 %.
Není překvapením, že pro hračkářský průmysl jsou nejdůležitější Vánoce. My jsme nenechali nic náhodě. Největší důraz jsme provedli v rámci vánočních kampaní, kdy se nám podařilo zvýšit meziroční obrat z placených kanálů o více než 50 % při dodržení stanoveného PNO a navíc ušetřit náklady o více než 27 %.
Pojďte si také vytvořit pohádkové Vánoce s digitální agenturou FEO.